Re: kauhea kutka..ja karvan kariseminen


[ Vastineet / Follow Ups ] [ PON-sivujen juttupalsta ] [ FAQ ]

Jutun lähetti Eeva , Tammikuun 5, 2005 kello 13:12:44
----------------------------------------------------------------------

Re: kauhea kutka..ja karvan kariseminen

Vastineena juttuun: kauhea kutka..ja karvan kariseminen, jonka kirjoitti: Mervi Ja Pipana , Tammikuun 5, 2005 kello 10:15:48:

Moi Mervi!

Jep,ei oo kivaa toi kutka ja raapsutus...
Meillä ensin repi ja raapi Molly ja samaa jatkaa nyt sitten tyttönsä Mimmi:c(
Mollylla todettiin hiiva ja sillä lähti karva suun ympäriltä ja ylähuuleen ilmesty jokin kumma patti. No sitä pesin(siis koiraa) hevos shampoolla jonka nimi,jos oikein muistan, oli hextosin(tai jotakin sinne päin).Joku hevos immeinen voi sit sulle korjata ton nimen, toivottavasti...
Molly sai myös nitzoral-kuurin.
Mutta lopulta paras apu oli tarkka ruokavalio. Vain yksi ja ainoa ruoka sopi sille ja Mimmillä on nyt sitten sama juttu.(Ja kun nimee ei saa mainostaa niin...) Sain listan ruoka aineista joita piti välttää,mutta nyt jo olen ne unohtanutkin.
Muistaisitko Majka mitä siinä listassa olikaan?
Ainakin vehnä ja riisi ja kananmuna olivat ehdottomasti kiellettyjen listalla.Ja nuo samat ovat kiellettyjä myös Mimmiltä.
Mimmillä on kerran todettu hiiva,mutta nyt sitä ei ollut kun viimeksi repi karvat tassuista. Mutta huomasin tässä kun pari kertaa annoin Mimmille toisten koirien ruokaa niin jo alkoi taas järjetön raapsutus,nuoleminen ja repiminen ja nyt myös kyljestä,mutta heti kun palasin sen omaan ruokaan niin oireet katosivat pian.
Mimmiä kuisaa myös furunkuloosi( oikein kirjoitus???) joka on saatu pysymään hyvin poissa säännöllisillä fairy-vesi pesuilla.Myös kortisonia pieninä annoksina olen aina välillä, pahimman kutkan aikaan antanut ja se on kyllä helpottanut tilannetta.
Mimmiltä on otettu jos vaikka millaisia allergia ym. testejä,mutta itse en välttämättä henkilökohtaisesti pidä niitä luotettavina.Kyllä sen käytäntö opettaa mikä sopii ja mikä ei...

Että tämmöisiä rapsuja meillä,toivottavasti sait edes jotakin vinkkiä ja asia hoituu pian...
Vuoden jatkoja teille sinne! T:Eeva ja Mimmi


----------------------------------------------------------------------

Vastineet / Follow Ups:





[ Vastineet / Follow Ups ] [ PON-sivujen juttupalsta ] [ FAQ ]