Re: Ulkomaisia Pon Kasvattajia


[ Vastineet / Follow Ups ] [ PON-sivujen juttupalsta ] [ Vain aloitusotsikot / only starting Subjects ] [ FAQ ]

Jutun lähetti Majka , Heinäkuun 12, 2006 kello: 09:58:45
----------------------------------------------------------------------

Re: Ulkomaisia Pon Kasvattajia

Vastineena juttuun: Ulkomaisia Pon Kasvattajia , jonka kirjoitti: Juha & Roope , Heinäkuun 11, 2006 kello: 14:29:24:

Örjanin sivuilta löytyy aika hyvä linkkilista ympäri maailmaa:
http://hem.bredband.net/b233497/links.html

Muistathan, että eri maissa on eri kriteerit jalostukseen käytettäville yksilöille, eli aika tarkkaan kannattaa kysellä vanhemmista ja suvuista kasvattajilta. Esimerkiksi Hollannissa ja Belgiassa tutkitaan jo aika tarkasti jalostuskoirat (lonkat, silmät, sydämet ja useimmiten myös kilpparit; monet on myös jollain tapaa luonnetestattu). Mutta kyllä Puolassakin jotkut koirat on jo esim. TgA-tutkittuja. Kannattaa myös kääntyä muiden suomalaisten kasvattajien puoleen ja kysellä kokemuksia eri linjoista, ettei tuo jotain jo huonoksi ideaksi havaittua tms. ;-)

Onnea matkaan!
Majka


----------------------------------------------------------------------

Vastineet / Follow Ups:





[ Vastineet / Follow Ups ] [ PON-sivujen juttupalsta ] [ Vain aloitusotsikot / only starting Subjects ] [ FAQ ]