Jutun lähetti Tommi Raita-aho , Elokuun 30, 2004 kello 02:11:44
Tereveisiä PON-Agilitymestaruuskisoista Laukaasta (tulokset)
Moikka,PON-agilitymestaruuskisat kisattiin siis sunnuntaina 29.8 Laukaassa.
Kisat ratkaistiin kahden virallisen radan yhteistuloksen
(agility+hyppyrata) perusteella, riippumatta missä tasoluokassa
kisasi, siis periaatteessa alempiluokkaiset sai vähän tasoitusta oman
tasoluokkansa radoilla kolmosluokkalaisiin nähden, mutta niin vain
kävi, että mestaruudet ratkottiin kolmosluokkalaisten kesken (jotka
kaikki olivat nyt kooltaan medi-luokkalaisia). Kaikkiaan 6 kappaletta
PONeja oli ilmotttautunut kisaamaan rotumittelöistä, ja kaikki
pääsivät paikalle. Kiitos kaikille osallistujille, sen vuoksi saatiin
taas kerran oikeaa kisatunnelmaa aikaan, kun PONeja oli niin runsaasti
paikalla! Käytän tuloksissa nykyisin yleisesti käytettävää
"nagatiivisia aikavirheitä/tulosta", mistä selvemmin näkee
ajan käytön / aikaerot radalla.Tässä PON-mestaruuskisojen yhteistulokset:
1) Lita / Tommi Raita-aho (medi 3) yht. RV 0, yht.tulos -21.35
2) Lilla / Sarianna Sarmastola (medi 3) yht. RV 0, yht.tulos -14.26
3) Taru / Mirkka Eskelinen (medi 3) yht. RV 5, yht.tulos 5.00 (yht. AV -11.06)
4) Olka / Mirkka Eskelinen (maxi 1) yht. tulos HYL + 0
5) Iiris / Anna-Stina Venäläinen (maxi 2) yht.tulos HYL + HYL
5) Sipowicz / Tommi Raita-aho (medi 3) yht.tulos HYL + HYL
Oli tosiaan hienoa, että medi 3 luokassa 11 kisaajasta oli peräti 4
PONia, ei taida tällaiseen PON -osallistumisprosenttiin olla
aikaisemmin samassa luokassa päästy, ja taas hienosti tuotiin rotua
esille!Vielä kaikkien mukana olleiden PONien yksittäisten kisojen tulokset
sijoituksineen:Maxi 1 agilityrata:
Olka / Mirkka HYLMaxi 1 hyppyrata:
Olka / Mirkka 0-tulos (Tarja ei löytänyt enää
tulostaululta tarkkaa Olkan tulosta hyppyradalta, mutta siis hieno
puhdas rata ja siirto kakkosluokkaan, mahtavat onnittelut!)Maxi 2 agilityrata:
Iiris / Anna-Stina HYLMaxi 2 hyppyrata:
Iiris / Anna-Stina HYLMedi 3 agilityrata:
3. Lita / Tommi RV 0, aika 40.36, AV/tulos -12.64
5. Taru / Mirkka RV 0, aika 45.36, AV/tulos -7.64
6. Lilla / Sarianna RV 0, aika 45.56, AV/tulos -7.44
- Sipowicz / Tommi HYLMedi 3 hyppyrata:
5. Lita / Tommi RV 0, aika 35.29, AV/tulos -8.71
7. Lilla / Sarianna RV 0, aika 37.12, AV/tulos -6.88
8. Taru / Mirkka RV 5, aika 40.38, AV -3.62, tulos 5.00
- Sipowicz / Tommi HYLJoten paljonhan PONit hienoja nollaratoja tekivät (ja sopivasti
hylkyjä, parempi onni ensikerralla ;-)), joten ihan mielettömän
hienosti yleisesti PONeilla kisat meni. Ja Mirkka pääsi Olkan kanssa
nousemaan kakkosluokkaan, joka on jo ihan senkin vuoksi todella hieno
saavutus, että ei pääse enää Mirkan jengillä kisapäivät venymään
liian pitkiksi ;-)Kiitän vielä lopuksi Mirkkaa kisojen organisoinnista Laukaalle, kaikki
sujui erittäin hienosti!tv.
Tommi, Tarja, lapset, Lita, Sipowicz + "vääränrotuinen" PuubiP.S. Yritin tehdä vähän tilastoa noista agilitymestarereista, ja
ensimmäisen PON-agilitymestaruuden vei -96 Ronja, -97 Anjo,
muistaakseni -01 mestaruuskisat oli täällä Lempäälässä ja mestaruuden
vei Mira, -02 mestaruuskisoja ei kaiketi ollut, muuten Lita on
voittanut mestaruuden nyt ainakin 4 kertaa (-98, -99, -03 ja nyt -04),
mutta -00 en muista/enkä löytänyt missä kisat pidettin ja kuka voitti
mestaruuden (kun nuo PON-infotkaan eivät ole pysynyt
järjestyksessä/tallella), joku varmaan osaa sanoa, missä oli
mestaruuskisat -00 ja kuka vei mestaruuden? Ilmeisesti vuonna -00
kisat eivät vielä olleet virallisen kisan yhteydessä, vaan nyt oli
toinen kerta kun kisat järjestettitn virallisen agilitykisan
yhteydessä (viime vuonna oli Tampereella), mikä on kyllä erittäin
hyväksi havaittu systeemi.